Tuesday, October 13, 2009

Panduan installation windowsXP bagi Compaq presario CQ40-401au

Laptop terkini tidak lagi disokong oleh windowsXP disebabkan, kandungan cakera padat windowsXP tidak mempunyai DRIVER SATA yang dikehendaki. Bagi memasukkan driver SATA itu, haruslah melakukan proses yang dinamakan slipstream. slipstream ini boleh dijalankan melalui software nlite, boleh dimuat turun di sini

Selepas itu ikuti langkah-langkah disini Langkah berjaga-jaga: jangan gunakan SATA driver yang diperolehi daripada blog tersebut, gunakan yang disni ataupun disini untuk AMD. Pastikan anda memilih x86 driver AMD SATA AHCI Controller Driver.

Jangan lupa untuk tinggalkan komen anda.


2 comments:

  1. Waaaa....!! baguih no.. aku mencik la vista.. kebetulan..!! aku try la care ang post ni.. aku masih tak paham la camne nk wat benda nih.. haiz...

    ReplyDelete
  2. ko bagi emel ko.. xpun ko add aku kat ym.. nih id ym aku m4tj4n6 add liao..

    ReplyDelete